Devil’s Nectar - Trackről trackre Áron Andrissal

Júniusban jelent meg az Apey & the Pea várva várt első nagylemeze. A srácok a Devil’s Nectart az R33 Stúdióban rögzítették Bánházi Gábor segítségével. A felvételek rövid idő alatt lezajlottak, és a végeredmény egy igazán súlyos, Panterás hangzású lemez lett, amit a banda facebook oldalán és a SoundCloud-on lehet meghallgatni, illetve július 19. után letölthető formában bárki magáévá teheti. A megjelenés kapcsán arra kértük Áron Andris énekes-gitárost, hogy mutassa be a dalokat.



Nazareth
Ez egy nagyon élő jellegű track. Óriási élmény eljátszani, mivel minden egyes alkalom egy kihívás: nagyon húzós, elit riffek, kevésbé trendi, gyors váltásokkal, közben még ordibálnom is kell. Egyértelműen az egyik legbonyolultabb szám, amit eddig írtunk. A szövege is kifejezetten a kedvenceim közé tartozik. Tökéletes lemeznyitás. 

Rite
Ha jól emlékszem, a Rítus volt a második dal foszlány az EP után, amikor még szó nem volt a Nektárról. Azelőtt kezdtük el írni, mielőtt kiköltöztem volna Londonba; félbe is lett hagyva rengetegszer, újra lett írva százszor, szétcincálva ezerszer, mire elnyerte végső formáját. Szintén egy rettentően kellemes élő track tele szórakoztató riffekkel, énekileg viszont abszolút nem a tartozik a kedvenceim közé. Rob Halford biztos szebben oldotta volna meg, mint én.

Nay
Igazán antik darab. Ez volt az első szám, amit az EP után írtunk még a My Small Community/ATP közös próbatermünkben. Rettentően fura egyedi kémia volt azon az estén közöttünk; itt még javában próbáltuk egymást zeneileg megismerni, felfedezni, hogy mire is vagyunk képesek, ha arról van szó, hogy nullától a végéig elkezdünk felépíteni együtt egy számot. Szintén ezerszer szénné lett cincálva: volt, hogy meguntuk, de végül jól sikerült.


 The Four Horsemen
A kezdeti koncepció leginkább az volt, hogy szerettem volna egy bridge pickupos Cantrell-jellegű borzasztó lassú ritmikát: vontatott, nehéz nyitó riff-fel. Egy délután alatt kész is volt az egész. Átküldtem a többieknek, akik imádták. Ez így önmagában jól hangzik, de sokszor megesik, hogy ami otthon, felvételen jól hangzik, valahogy élőben nem szólal meg. Itt nem volt nagyon probléma; ha jól rémlik, elsőre végig is játszottuk az egészet, úgy ahogy van. Szintén óriási élmény élőben játszani.

Hashman Blues
Ez az utolsó szám, ami a lemezre készült. Kicsit talán tölteléknek tűnik, de nem annak szántuk. Ez is egy általam otthonról hozott egyszerű kísérlet eredménye. Szerettem volna egy gyors, pörgős, de nem esetlen blues számot, ami sikerült is, de nem tartozik a kedvenc dalaim közé, e mellett nem tartom jó élő dalnak sem. De örülök, hogy rákerült a lemezre. 


Devil's Nectar
A Devil’s egy otthonról demóban jött, később rengetegszer átírt szám. Mindenképpen az egyik legpofátlanabb kreációnk, és a kedvenc riff sorozataim közé tartozik. Minden egyes alkalom, mikor élőben szólal meg, kihívás, de ahányszor elérünk a "panterás" részig a végén, érezzük, hogy megérte.
Jó pár monológba került, mire rábeszéltem a többieket, hogy az utolsó résznél ne álljunk meg.
Londonban beszélgettem sok stoner/doom zenésszel, és egy öregebb gitáros-zeneszerző ezt mondta nekem: "Szimpla, egyszerű a képlet; ha olyan jó a riff, hogy nem tudod abba hagyni, akkor ne hagyd
abba, sokszor akár 52 percen át lásd Sleep Jerusalem." Természetesen ez magyarul kevésbé hangzik olyan hatásosan, de a lényeg remélem átjött. Ez a dal maga az ördög nektárja, az abszolút pofátlanság megtestesítője. 

Judas
Kedvenc track. Ha valami az én világom, akkor ez az – az első hangtól az utolsóig. Egyszerűen imádom, libabőrös leszek, amikor nyomjuk, amikor hallgatom, amikor látom, amikor olvasom, amikor mondom. Szövegek közül is a kedvencem: borzasztó, rémisztő, hidegrázós. A szám még Londonban kezdődött, miután először láttam az Electric Wizard-ot és ráébredtem, hogy a gyermekáldozásban és a boszorkányüldözésben van a jövő, valamint a pénz is. Ott kaptam egy kellemes másfél órás tanagyagot, hogy pontosan hogyan is kell akár 12 percen át egy riffet úgy játszani, hogy összecsináld magad, valamint, hogy sokszor a szabálytalanság maga adja meg azt az ízt a hangszerednek, amitől egyedi lesz (ez esetben ezt úgy hívják, hogy "doom"). Miután haza költöztünk, a számot tavaly nyáron egy szál boxerben írtam kint az erkélyen. Nem volt egyszerű prezentálni a többieknek az elképzelést, mivel elég nehéz volt megjegyezni az egész 8 perces alkotást. 


Bullet the Red Piker 
Ez konkrétan már akkor megvolt, amikor még a banda sem létezett. Eredetileg egy slide gyűrűs akusztikus Apey szám volt. Hogy hogyan is került képbe, amikor elkezdtünk először számokat írni, már nem tudom, de örülök, hogy nem a kukában végezte. Inkább grunge orientált hangulatú, a végén természetesen a szokásos pofátlan belassítással. Kellemes élő szám, de egyértelműen nem tartozik a kedvenceim közé, talán az idő az, ami elvitte. 

The Upperhand
Eredeti munka címén: Panter Ica. Szerintem mind a hármunk egyik kedvenc trackje a lemezről. Az utolsó pillanatban érkezett, de jókor. Otthoni demón elindulva közösen írtuk meg és sok meló volt vele, de megérte. Eredetileg bőgővel indult volna, hogy lenyúljuk Rex Kill Devil Hilles Rise from the Shadows zseniális kezdését. Végül a mi zsenialitásunknak köszönhetően elfelejtettük feljátszani a bőgő futamot, majd cigi szünetben eszembe jutott az az ötletem, amit egyszer már ellőttem a You című akusztikus Apey dalomban, hogy mi történik, ha megfogom az összes éneksávját a refrénnek és kihúzom a zene alól, majd odaillesztettem a szám elejére. Miután megnyomtam a playt, legalább 10-20 percig rohangáltam szánalmasan az R33 Stúdió folyosóján hajnali 2-kor, hogy valaki jöjjön már be, és azonnal hallgassa meg, mert ez óriási. De végül senkit sem találtam.
Mind zeneileg, mind szövegileg úgy gondolom, hogy egy méltó és tökéletes zárása a Nektárnak.

A képek forrása az Apey & the Pea Facebook-oldala.

- Kaszás Heni -

Nincsenek megjegyzések: